Szanowni Państwo,
30 czerwca 2022 r., minął ustawowy termin, do którego właściciele i
zarządcy budynków mieszkalnych i niemieszkalnych składają deklaracje do
CEEB. Nie zmienia to jednak sposobu pracy w urzędach. Aplikacja CEEB.gov.pl również działa tak, jak dotychczas. Obowiązek
złożenia deklaracji do CEEB wynika z ustawy o wspieraniu
termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności
budynków i nie jest to obowiązek jednorazowy. Zgodnie z przepisami,
obowiązek ten nadal z nami pozostaje: · dla nowych źródeł ciepła – 14 dni od uruchomienia, · dla źródeł ciepła wymienianych na nowe - 14 dni od uruchomienia, · dla wszystkich zapominalskich – natychmiastowe złożenie deklaracji. To oznacza, że nadal przyjmujemy i wprowadzamy deklaracje do CEEB! Ponadto
przypominamy, że pracownicy gmin na wprowadzenie do CEEB już
otrzymanych deklaracji papierowych, mają 6 miesięcy od dnia ich
złożenia.
To oznacza, że proces wprowadzania deklaracji do systemu w gminach nadal trwa. Centralna
Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) to jeden z elementów tzw.
Zintegrowanego Systemu Ograniczania Niskiej Emisji (ZONE), który
powstaje w Głównym Urzędzie Nadzoru Budowlanego. Jej celem jest poprawa
jakości powietrza walka ze smogiem i pomoc w wymianie tzw.:
"kopciuchów". Aby uzyskać wszystkie wymagane informacje na temat CEEB,
należy, po wejściu na stronę GUNB.gov.pl wybrać przycisk CEEB. lub teraz kliknąć a ten link: info-CEEB
|