Autor (źródło): Maciej Gumowski
|
środa, 07 maja 2008 12:37, 13267 odsłon |
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Rzekuń, pok nr 15
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewów zawierający:
- imię, nazwisko, i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości;
- oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością;
- zgodę właściciela nieruchomości, jeżeli jest wymagana;
- nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
- obwód pnia mierzony na wysokości 130 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo:
a) posiada kilka pni - obwód każdego z tych pni, b) nie posiada pnia - obwód pnia bezpośrednio poniżej korony drzewa;
- wielkość powierzchni, z której zostanie usunięty krzew;
- miejsce, przyczynę, termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu, oraz wskazanie czy usunięcie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej;
- rysunek, mapę albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane - określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości;
Wniosek może być sporządzony samodzielnie lub przy wykorzystaniu formularza. Wniosek dostępny w pok. nr 15 lub na stronie internetowej Urzędu.
Opłaty:
Opłatę za usuniecie drzew ustala się na podstawie stawki zależnej od obwodu pnia mierzonego na wys. 130 cm oraz rodzaju i gatunku drzewa. Opłatę za usuniecie krzewów ustala się na podstawie usunięcia jednego metra kwadratowego powierzchni pokrytej krzewami. Wysokość stawek jest określana przez ministra właściwego do spraw środowiska w terminie do 31 października każdego roku w drodze obwieszczenia w dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej "Monitor Polski". Opłaty skarbowej nie pobiera się.
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie po złożeniu wniosku, nie dłużej niż 30 dni.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce przy ul. Gorbatowa 15, za pośrednictwem Wójta Gminy Rzekuń, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 16.04.2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2015 r. poz. 1651z poźn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13.10.2004 r. w sprawie
stawek opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew (Dz. U. z 2004r., nr 228, poz. 2306, z pózn. zm.)
- Ustawa z dnia 14.06.1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego
(Dz. U. 2016 r. poz. 23)
- Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015, poz. 783 z pózn. zm.)
Informacje dodatkowe:
Wydanie zezwolenia każdorazowo poprzedzane jest lustracją w terenie przez pracownika Urzędu. Wójt, na okres 3 lat odracza uiszczenie opłaty za usuniecie drzew lub krzewów jeżeli zezwolenie przewiduje przesadzenie ich w inne miejsce lub zastąpienie innymi drzewami lub krzewami. Jeżeli przesadzone lub posadzone w zamian drzewa lub krzewy zachowają żywotność lub obumarły z przyczyny niezależnej od posiadacza nieruchomości, opłaty ulegają umorzeniu. Nie pobiera się opłaty za usuniecie drzew lub krzewów w przypadkach określonych w art. 86 ust. 1 i 2 ustawy o ochronie przyrody. Drzewa i krzewy wycięte bez zezwolenia podlegają administracyjnej karze pieniężnej wymierzanej przez Wójta.
Uzyskania zezwolenia na wycinkę, wymagają krzewy starsze niż 10 lat i drzewa, których obwód pnia mierzony na wysokości 5 cm przekracza 35 cm w przypadku topoli, wierzb, kasztanowsca zwyczajnego, klonu jesionolistnego, klonu srebrzystego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego lub 25 cm w przypadku pozostałych gatunków drzew za wyjątkiem drzew owocowych.
Wzory wniosków:
Historia dokumentu
21-01-2016 r., 09:36:47, Adam Czartoryski
- zmiana tekstu wstępnego,
- zmiana publikacji.
21-01-2016 r., 08:31:30, Adam Czartoryski
- zmiana tekstu wstępnego,
- zmiana publikacji.
|
Poprawiony: czwartek, 21 stycznia 2016 10:36 |